понедельник, 27 февраля 2012 г.

Модуль 2. Рефлексія.

Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання метоу проектів у навчальному  процесі, а саме, його вплив на формування успішної особистості, яка володіє навичками ХХІ століття. 
Навчальні проекти позитивно впливають на розвиток комунікативних здібностей учнів, розвивають критичне мислення, вміння працювати в команді на спільний результат,  лідерські риси, створюють ситуацію успіху.
Для покращення навчального процесу з предмету, який я викладаю (іноземна мова) метод проектів ефективний в тому випадку, якщо діяльність учнів в проекті та захист результатів відбувається іноземною мовою. Крім того, існіють надзвичайно багаті можливості для інтеграції змісту з такими предметами, як література, музика, історія... І здається, я вже знаю, про що буде мій проект - це буде дослідження  про .... дослідження!
Сьогодні був насичений день. Уточнення основних понять, обговорення того, якими якостіми має  володіти сучасний випускник, робота з сервісами для ствоерння закладок, створення буклету для батьків - оглядаючись на  зміст модулю, я бачу, як багато ми встигли зробити.
Я втомилась, адже навчання легким не буває. Я дізналась багато нового, адже саме для цього я тут. У мене є різноманітні відчуття, які зараз важко класифікувати, але спробую.
Однозначно можу стверджувати, що метод проектів вимагає від вчителя додаткової підготовки, яку переважна більшість діючих педагогічних працівників не отримали під час навчання у ВНЗ. Життя змінюється так стрімко, що передбачити сьогодні, які знання та вміння знадобляться вчителю через кілька років і забезпечити його ними просто неможливо. Саме тому потрібно навчити його (і не лише його, а всіх!)  оперативно реагувати на зміни. Я навмисне не уточнюю характер цих змін, адже вони можуть відбуватись в різних сферах, синхронно  чи асинхронно, носити локальний чи глобальний характер, але вміння швидко адаптуватись потрібне сьогодні всім без винятку. 
 Мені, які і колегам, доводиться вчитись, ламаючи в собі усталені стереотипи і звички. Це завжди боліснй процес, який викликає певний внутрішній спротив. Крім того, обсяг роботи, який вчитель повинен провести до, під час та після реалізації проекту абсолютно не передбачений жодними нормативними документами. Я свідома того, що робота над проектом - це час, відірваний від родини, сну, розваг.... І я, як і  кожен, повинна сама зробити вибір - чи варто займатись проектами. Я знаю, що вчителів, які готові до такої роботи не дуже багато - насамперед тому, що учасники нашої групи вже зустрічались раніше.  Мабуть, щось  потрібно змінювати не лише в піготовці вчителів...

Комментариев нет:

Отправить комментарий